بهترین آموزشگاه تصویر سازی در کرج

بهترین آموزشگاه تصویر سازی در کرج

بنا به گفته سایت نقشینه که بهترین آموزشگاه تصویر سازی در کرج می باشد، مبدا و شروع تصویر سازی به گذشته های دور برمیگردد. در گذشته که هنوز خط، زبان فارسی و واژه ها شکل نگرفته بودند و کاربرد خاصی نداشتند، مردم و نیاکانان ما برای انتقال مفهوم سخن خود از تصویرسازی استفاده می کردند. تصویر سازی در آن زمان برای روایت داستان های قهرمانان روی تخته سنگ ها یا دیواره های غار صورت می گرفت و از این طریق با دیگران ارتباط برقرار می کردند.

تصویرسازی ذهنی

حتما برایتان سوال است که تصویر سازی ذهنی چیست ما در بهترین آموزشگاه نقاشی در کرج به این سوال پاسخ میدهیم.از آنجایی که ذهن انسان بسیار قدرتمند است و میتواند هر چیزی را به طور ذهنی تصور کند. همه ما در تصویر سازی ذهنی دنبال هدفی مشخص هستیم اما این نکته را باید در نظر داشته باشیم که صرفا تفکر و تجسم و تصویر سازی ذهنی، ما را برای رساندن به هدف مورد نظر کمک نمی کند و حتما تلاشمان باید ادامه دار باشد.تصویر سازی به 2 شکل مختلف صورت میگیرد: تجسم و تجسم خلاق.  


تصویر

تجسم خود به این معنا است که مرور کردن تصاویری که قبلا توسط چشم هایمان دیده شده و تجسم خلاق یعنی دیدن چیز هایی که تا به حال ندیده ایم. در تصویر سازی ذهنی یکسری مراحل وجود دارد که در ادامه به تشریح آن می پردازیم: 

  1. تحریک ذهن با استفاده از حواس 5 گانه: در اولین مرحله تصویر سازی که به تحریک ذهن معروف است، انسان تحریکاتی را از طریق خاطرات، حواس پنج گانه و... دریافت می کند که همه این موارد وارد ذهن میشوند.
  2.  فعالسازی ذهن برای شروع کار: برای شروع تصویر سازی ابتدا باید سیستم تصویر سازی ذهن را فعال نمود. شاید برایتان سوال باشد که چگونه باید سیستم تصویر سازی را فعال کرد؟ باید بگویم که ذهن ما برای پردازش این تحریکات و به وجود آوردن تصاویر ذهنی، منطقه های مختلف را فعال کرد که در انتها باعث به وجود آمدن تصورات ذهنی می شود.
  3. احساسات: احساس های ما نقش اساسی و مهم در تصورات ذهنی دارند و با تلفیق تجربیات و احساسات به ما در روند درست تصورات ذهنی کمک میکنند.

تصویر

تصویرسازی چیست

تصویرسازی یکی از شاخه های رشته هنری و طراح گرافیک است. تصویرسازی در قالب های مختلفی ارائه میشود مانند نقاشی، عکس، طرح و ... و اگر بخواهیم معنا و مفهوم تصویرسازی را توضیح دهیم باید بگوییم که به تصویرسازی، تصویرگری نیز میگویند و یک اثر خلاقانه و منحصر به فرد و یک برآورد ذهنی انسان ها است. تصویر سازی توضیح یک مفهوم برای درک بهتر مخاطب است و بسیار کمک کننده برای انتقال مفهوم می باشد. این میتواند بازگوکننده داستان، شعر، مقاله، کتاب و مجله باشد و حتی بسیار برای تبلیغات کاربرد داشته باشد و تصویر سازی توضیح بصری یک مفهوم است تا بیننده در اولین نگاه متوجه مفهوم تصویر شود.

تصویرگری با استفاده از تصاویر مختلف شروع به بازگو کردن داستان خویش میکند. اما نکته ای که باید توجه داشته باشیم این است که تصویر سازی با نقاشی متفاوت است. در نقاشی هنرمند، اثر هنری خود را برای نمایش به اشتراک میگذارد ولی در تصویرگری علاوه بر مشاهده تصویر، برای انتقال مفهوم کمک می کند و باید بسیار قدرتمند باشد که بدون متن به انتقال مفهوم کمک کند و بازگو کننده داستان باشد

سخن پایانی:

در نهایت به گفته بهترین آموزشگاه تصویر سازی در کرج که از مجرب ترین ها می باشد در این مقاله با گذشته تصویر سازی آشنا شدیم و متوجه این قضیه شدیم که نیاکانان ما برای انتقال مفهوم خود از این هنر استفاده میکردند و تصویر سازی ذهنی یکی از نشانه های اصلی و مهم می باشد.با توجه به توضیح تصویر سازی ذهنی به بیان این موضوع پرداختیم که در مرحله اول در ذهن ما صورت میگیرد اما تصویر سازی ذهنی خود به تنهایی کافی نیست و باید همراه با تلاش باشد. با مراحل تصویر سازی اشنا شدیم که تحریک ذهن با حواس پنجگانه، فعالسازی ذهن و احساسات از مراحل تصورات ذهنی هستند و در تشریح تصویر سازی چیست پرداختیم که یک مفهوم بصری برای درک بهتر مخاطب است.

امتیاز: 5 از 5. مجموع 1 رای
افزودن نظر
در حال پاسخ به: [انصراف]
تعداد حروف باقی مانده: 500
Captcha  
۱۴۰۳/۰۵/۰۹ | مقالات | فاطمه پناه علی | بازدید: 97 | 1722323045