آموزشگاه نقاشی کودکان در کرج

آموزشگاه هنرهای تجسمی و صنایع دستی نقشینه

آموزشگاه نقاشی کودکان در کرج

آموزشگاه نقاشی کودکان در کرج: کودکان نقاشی کردن را خیلی دوست دارند اما باید بدانید که اگر شما به همراه کودکان نقاشی بکشید به اندازه کودکان می توانید از این لحظات لذت ببرید. این تجربه ای است که من به عنوان یک مربی آموزشی نقاشی به کودکان در طی تمامی سال هایی که با کودکان کار کرده ام به دست آورده ام. بدون شک می توانم به شما بگویم که زمانی که با کودکان کار می کنید زمان را از دست می دهید چرا که همراه شدن با دنیای زیبا و ساده کودکان و به تصویر کشیدن تصوراتی که می توانند برای شما بازگو کنند، یکی از لذت بخش ترین کارهای دنیا محسوب می شود. 

چگونه کودکان را به نقاشی کردن تشویق کنیم؟

پس از آنکه شما به دنبال یک آموزشگاه نقاشی کودکان در کرج باشید باید بدانید که آیا کودک خود را به مجموعه ای می فرستید که با تکنیک های جذب کردن کودک آشنایی دارد یا خیر؟ من با توجه به سال ها تجربه کار نقاشی با کودکان به این نتیجه رسیده ام که همه کودکان در وجود خود استعداد نقاشی کشیدن را دارند، اما برخی به این کار علاقه ای ندارند، برخی علاقه ای نشان نمی دهند و برخی دیگر استعداد و توانایی شگفتی هستنند که متاسفانه نادیده گرفته می شوند. 

از همین رو شما باید به خوبی بدانید که یکی از مهمترین وظایف یک آموزشگاه نقاشی کودکان در کرج این است که بتواند شناسایی کند که کودک شما در کدام دسته قرار دارد. اگر کودک شما علاقه ای ندارد که نقاشی کند اصرار بیهوده به نقاشی کردن می تواند به کودک شما صدمه بزند اما اگر علاقه ای نشان نمی دهد می شود کاری کرد که کودک با نقاشی کردن به وجد آید و سر ذوق افتد تا بتواند خود را برای گذراندن دوره های حرفه ای نقاشی آماده کند. 

تصویر

شیوه های نقاشی با کودکان

ما در این آموزشگاه نقاشی کودکان در کرج به شما در مورد اینکه چطور می شود کودکان را برای نقاشی کردن به وجد آورد توضیح خواهیم داد. به صورت کلی شش تکنیک و شش روش وجود دارد که ما می توانیم به واسطه این روش ها یک کودک را به نقاشی کردن علاقه کند کنیم. شما هم به عنوان والدین کودک می توانید از این تکنیک ها در منزل استفاده کنید و لحظات زیبایی را با کودک خود خلق کنید و کنار یکدیگر مشغول نقاشی کشیدن شوید و از این لحظات لذت ببرید. برای به وجد آوردن کودکان می توانید از این تکنیک ها استفاده کنید:

1. انتخاب بهترین چیز برای اینکه کودکان روی آن نقاشی بکشند
2. خریداری کردن رنگ های مناسب 
3. خریدن ابزارهای نقاشی که برای کودکان جذاب است
4. جلوگیری از ایجاد آشفتگی و بی نظمی در طول نقاشی 
5. انتخاب یک مکان مناسب برای نقاشی کردن
6. استفاده از تکنیک های اولیه آموزش نقاشی به کودکان

انتخاب بهترین چیز برای نقاشی کشیدن روی آن

آموزشگاه نقاشی کودکان در کرج به خوبی می داند که همیشه اشیاء مختلف زیادی هستند که کودکان می توانند نقاشی را روی آنها شروع کنند و حتما خود را و همچنین کودک را ملزوم نمی کنند که باید روی بوم نقاشی کردن را آغاز کنند. شاید در روش های سنتی تر آموزشی که ارائه می شدند، الزام به نقاشی روی بوم برای کودکان وجود داشت، اما امروزه متخصصان به خوبی می دانند که شما نباید کودکان را به این کار ملزوم کنید، چرا که هم ضرورت ندارد و هم می تواند برای خانواده ها هزینه های زیادتری را به همراه داشته باشد که واقعا این میزان از هزینه برای همه کودکان از ابتدا ضرورت ندارد و لازم نیست که هزینه های این چنین صورت بگیرد. 

در این آموزشگاه نقاشی کودکان در کرج به صورت کلی چه برای کودکان و چه برای بزرگسالان ما توصیه می کنیم نقاشی را حتما از روی بوم آغاز نکنند و معمولا سطوح دیگری را به این افراد و هنرجویان خود پیشنهاد می دهیم که می تواند برای شما فواید بیشتری داشته باشد و  می تواند در سطح مبتدی به شما و یا فرزند شما کمک بیشتری کند. وسایل مختلفی هست که شما می توانید برای کودک خود تهیه کنید. اما پیش از آن باید بدانید که کودک بر روی کدام یک از سطوح ذیل می تواند راحت تر نقاشی کند:

1 مقوای مخصوص 
2 کاغذهای مخصوص آبرنگ 
3 سنگ های تزئینی 
4 چوب های زینتی 
5 کاغذهای قصابی 
6 کاغذهای بازیافتی
7 مقواهای غلات و ....

تصویر

خریداری کردن رنگ های مناسب

در آموزشگاه نقاشی کودکان در کرج آنچه در انتخاب رنگ های مناسب برای کودکان در اولویت می باشد، استفاده از رنگ های بی خطر و غیر سمی می باشد که به این واسطه ایمنی و سلامتی کودک شما حفظ شود. با توجه به این اولویت شما باید دانید که رنگ های مختلف و متنوع زیادی در بازار وجود دارد که شما می توانید آنها را خریداری کنید و یا ما می توانیم در آموزشگاه در اختیار شما قرار دهیم. توجه داشته باشید که در زمان انتخاب رنگ سطحی که قرار است روی آن نقاشی صورت بگیرد دارای اهمیت می باشد، همچنین علاقه کودک هم به یک نوع رنگ می تواند در این رابطه نقش مهمی داشته باشد. با این وجود ما به شما برخی از رنگ هایی را که به صورت اختصاصی برای کودکان طراحی و تولید شده اند معرفی می کنیم. به این ترتیب شما می توانید پیش از آنکه کودک خود را به این آموزشگاه نقاشی کودکان در کرج بیاورید در مورد این رنگ های تحقیق کنید: 


1 رنگ های raft colors
2 کیک های آبرنگی خشک
3 رنگ های اکریلیک 
4 رنگ های تمپرا 
5 رنگ های انگشتی
6 آبرنگ 

در آموزشگاه نقاشی کودکان در کرج یکی دیگر از مواردی که در انتخاب رنگ دارای اهمیت می باشد ویژگی های رنگ ها می باشند. توجه داشته باشید که برخی از رنگ ها قابل شستشو می باشند و برخی دیگر دارای شرایط نگهداری بهتری نسبت به سایر رنگ ها هستند. همچنین باید بدانید که برخی دیگر از انواع رنگ ها دارای شفافیت بیشتری هستند و این موارد باید در زمان انتخاب رنگ مورد توجه قرار بگیرد. 

تصویر

خرید ابزارهای نقاشی مناسب

آموزشگاه نقاشی کودکان در کرج به شما توصیه می کند برای اینکه کودک شما بتواند به نقاشی کردن جذب شود و همچنین در این کار بتواند با موفقیت عمل کند، ابزارهای درست و مناسبی را برای آنها تهیه کنید. ما برخی از ابزارهایی که شما باید در زمان شروع نقاشی کودکان خود در اختیار آنها قرار دهید تا کودک شما بتواند به خوبی به نقاشی تسلط داشته باشد. برخی از مهمترین مواردی از لیست های ابزارهایی که شما نیاز دارید در اختیار کودک خود قرار دهید تا بتواند از نقاشی لذت ببرد عبارت هستند از:


پالت نقاشی مخصوص نگهداری رنگ ها که دارای رنگ ها و طرح ها و انواع مختلفی می باشد
دستمال یا پارچه مخصوص  دستمال مخصوصی که برای تمیز کردن سریع به کار می رود
قلم موهای مخصوص نقاشی کودکان حتما باید به سایز آن دقت کنید تا کودک بتواند به راحتی با آن کار کند. 
ظرف مخصوص شستشو از این ظرف برای تغییر رنگ و شستشو برس ها استفاده می شود

تصویر

روشهای جلوگیری از بروز آشفتگی در نقاشی کودکان

در آموزشگاه نقاشی کودکان در کرج ما مراقب کودک شما هستیم و اجازه نمی دهیم که فضای اطراف کار کودک شما به قدی آشفته شود که کودک شما احساس بدی پیدا کند. اما اگر شما در خانه می خواهید به کودک خود آموزش دهید، سعی کنید که در ابتدا اقدام به نقاشی هایی کنید که خیلی زحمتی ندارند و مجموعه رنگ های کمی نیاز دارند. همچنین سعی کنید نقاشی را انتخاب کنید که در یک سطح 5 در 5 به راحتی بتواند انجام شود. به این ترتیب شما می توانید تا اندازه بسیار زیادی از بهم ریختگی جلوگیری کنید. این کار می تواند بر روی یادگیری کودک شما نیز موثر باشد و موجب شود که با علاقه بیشتری را کار خود ادامه دهد. 

در آموزشگاه نقاشی کودکان در کرج ما به کودکان فضای کافی می دهیم تا کودکان شما بتوانند به راحتی کار کنند، اما شما می توانید در خانه به کودکان خود پالت های نگهدارنده رنگ کوچک تری را انتخاب کنید. همچنین انتخاب برس ها و قلم موهای کوچک هم می تواند برای شما مفید باشد و به شما در این رابطه کمک زیادی کند. توجه داشته باشید که نباید انتظار داشته باشید که کودک شما از همین ابتدا همه چیز را رعایت کند. به همین دلیل شما با بی نظمی هایی روبرو خواهید بود که فقط باید مقدار آن را کم کنید و به مرور زمان این بی نظمی ها را به صفر برسانید. 

تصویر

انتخاب یک مکان مناسب برای نقاشی کردن 

در آموزشگاه نقاشی کودکان در کرج ما سعی می کنیم یک میز کار برای کودک داشته باشیم تا کودک شما بدون این که نیاز داشته باشد از جای خود بلند شود، به همه ابزارهای مورد نیاز خود دسترسی داشته باشدو شما می توانید چنین سطحی را در خانه برای کودک خود فراهم کنید. یکی از مهمترین کارهایی که می توانید بکنید این است که شما می توانید اولین جلسات آموزشی را در خارج از خانه و در یک پارک یا در محیط حیاط خانه خود انجام دهید تا مطمئن شوید که کودک شما به خوبی با نظم موجود می تواند همراهی کند. 

در آموزشگاه نقاشی کودکان در کرج ما فضایی را برای کودک شما آماده کرده ایم که هم کودک شما در این فضا آرامش داشته باشد و هم ما نگرانی از بابت پاشیده شدن رنگ به بخش های مختلف آموزشگاه را نداشته باشیم. اما در خانه احتمال دارد که کودک شما رنگ را به سطحی دیگر بپاشد، به همین دلیل توصیه می کنیم محلی را برای کار کودک خود انتخاب کنید که اگر چنین چیزی رخ داد شما بتوانید آن سطح را به راحتی شستشو دهید. 

تصویر

آموزش تکنیک های اولیه نقاشی به کودکان 

آموزشگاه نقاشی کودکان در کرج به صورت کامل تمامی تکنیک های نقاشی مورد نیاز را به کودکان آموزش می دهد و سعی می کند این کار را به صورتی انجام دهد که هنرجو به خوبی با این آموزش همراهی کند و از آن لذت ببرد. توجه داشته باشید که شما اگر می خواهید به صورت انفرادی به کودک خود آموزش دهید باید سعی کنید که فارغ از اینکه در نهایت می خواهید کودک شما در نقاشی چقدر پیشرفت کند، باید تکنیک هایی که در ادامه معرفی می کنیم را به کودک خود به درستی آموزش دهید تا کودک شما بتواند به اصول اولیه و کلی و پایه ای در آموزش نقاشی آشنا شود و آماده شود برای اینکه بتواند در این مسیر به درستی پیشرفت کند و در نهایت موفقیت های زیادی را به دست آورد. مهمترین اصولی که شما باید آموزش دهید عبارت هستند از:

1 آموزش تمیز کردن ابزارهایی مانند قلم مو 
2 آموزش چگونگی فرو بردن مجدد قلم مو در رنگ 
3 آموزش استفاده از پالت 
4 آموزش نحوه ترکیب کردن رنگ ها با یکدیگر 
5 آموزش ضربه زدن با قلم مو
امتیاز: 5 از 5. مجموع 1 رای
در حال پاسخ به: [انصراف]
تعداد حروف باقی مانده: 500
Captcha  
۱۴۰۱/۱۲/۱۶ | مقالات | وحید یوسفی | بازدید: 393 | 1678213236